2 ..."Eliris " ένα ξεχωριστό προιόν απο τη Δράμα..!

...Χαίρομαι πραγματικα να προβάλλω επιχειρηματικές προσπάθειες (χωρίς αυτό να αποτελεί διαφήμιση ),κόντρα στην κρίση ,και στα μνημόνια δυο νέα παιδιά τόλμησαν ,τόλμησαν και κέρδισαν ,με μεγάλη χαρά σας τους παρουσιάζω.. Το Eliris Olive oil είναι ένα ξεχωριστό προιόν που παράγεται στη Δράμα.Είναι δημιούργημα της Iris Ευθυμιάδου και του Βρετανού Sam Lord.Το ζευγάρι εγκαταστάθηκε στη Δράμα με σκοπό να καλλιεργήσουν τη γη που κληρονόμησαν από τον πατέρα της Iris. Το Eliris olive oil προϊόν αγάπης του ζευγαριού,κερδίζει συνεχώς θέση στις καλύτερες κουζίνες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τις πολλές απορίες που γεννήθηκαν μας έλυσε ο Sam στην συνέντευξη που μας παραχώρησε.
NA: Πώς γεννήθηκε η ιδέα του Eliris Olive Oil;
Για να είμαι ειλικρινής δεν υπήρξε στιγμή «Εύρηκα!». Aπλά ήταν γραφτό! Μπορεί να ακούγεται
κάπως κλισέ, αλλά πραγματικά το Eliris είναι προϊόν αγάπης. Η Iris και γω ζούσαμε και δουλεύαμε στο Λονδίνο, με background στη γεωργία, στο marketing και στις πωλήσεις, όταν η Iris κληρονόμησε τον ελαιώνα και αποφασίσαμε να αφήσουμε τον άνετο μισθό μας για να φτιάξουμε μια επιχείρηση με σεβασμό στην οικογένεια, στην αγροτική οικονομία και πάνω απ’όλα στον καταναλωτή δίνοντας ζωή στην πατρογονική γη. 

Αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε και το κάνουμε με πάθος. Η χαρά του να δουλεύεις με τη φύση και να παράγεις φυσικά και υγιεινά προϊόντα είναι μια συναρπαστική εμπειρία. Σίγουρα υπάρχει το ρίσκο, όμως από την άλλη, αναπτύσσεις προσωπική σχέση και ευθύνη με το προϊόν, ενώ η επιβράβευση όταν έρχεται είναι πολύ μεγαλύτερη.



NA: Ποια είναι η ιστορία και η φιλοσοφία πίσω από το Eliris;
Πίσω στο 1970, η Δράμα δεν ήταν τόσο γνωστή για τις ελιές της όσο για το κρασί της. Ο Ευριπίδης, ο πατέρας της Iris, τόλμησε να πειραματιστεί φυτεύοντας διάφορες ποικιλίες από όλη την Ελλάδα για να δει πώς θα εξελλισόταν η κάθε μια. Μακάρι να ήταν εδώ σήμερα για να δει το οραμά του να υλοποιείται και τις διάφορες ποικιλίες να ευδοκιμούν. Είναι αυτή η μίξη που δίνει στο Eliris την ιδιαίτερότητά του και αυτή προσπαθούμε και μεις να εξελίξουμε.
Πιστεύουμε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη αξία στην παραγωγή μικρής κλίμακας. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να μάθουν πού και ποιος παράγει το φαγητό τους. Το Eliris αντιπροσωπεύει τον αντίποδα της μαζικής παραγωγής εστιάζοντας στον άνθρωπο σαν δημιουργικό, παραγωγικό και αυτόνομο ον. Σε ένα κόσμο που θυσιάζει όλο και περισσότερο την ποιότητα για χάρη της ποσότητας και του μικρότερου κόστους, σε όλα τα επίπεδα, είναι προτιμότερο να αγοράζουμε λιγότερο και να επιλέγουμε σοφότερα.

NA: Τι προσδίδει στο Eliris τόσο υψηλή ποιότητα;
Μ’ αρέσει πολύ αυτή η ερώτηση! Μου είναι τόσο ξεκάθαρο γιατί το Eliris και κάποια ακόμα αντίστοιχα brands έχουν τόσο ξεχωριστή ποιότητα. Είναι κυρίως η δεξιοτεχνία – πώς σαν παραγωγός χρησιμοποιείς τους διαθέσιμους πόρους – και η προσοχή σε κάθε στάδιο της παραγωγής. Υπάρχουν τόσες πολλές παράμετροι που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του τελικού προϊόντος. Το terroir είναι σίγουρα η λέξη κλειδί, καθώς χωρίς τις κατάλληλες συνθήκες δεν μπορείς να παράγεις καλής ποιότητας ελαιόλαδο. Ο υγιής καρπός όμως είναι επίσης βασικός και αυτό δεν εξαρτάται μόνο από το terroir, αλλά και από τις ικανότητες, την προσοχή και τη φροντίδα του παραγωγού. 

Ας πούμε, το στάδιο της ωρίμανσης κάθε ποικιλίας κατά τη συγκομιδή είναι καθοριστικό για το στιλ και τη γεύση της τελικής συνταγής. Η ελιά είναι φρέσκος καρπός, και για το λόγο αυτό χρειάζονται λεπτή μεταχείρηση και γρήγορη επεξεργασία. Μερικές σημαντικές λεπτομέρειες είναι για παράδειγμα ότι συλλέγουμε τις ελιές κατευθείαν από το δέντρο, ποτέ από το έδαφος, ενώ μετά το τελικό στάδιο επεξεργασίας το λάδι χρειάζεται σωστή αποθήκευση σε μπουκάλια με σκουρόχρωμο γυαλί, ώστε να φτάσει στο τραπέζι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.



Τα απίστευτα αποτελέσματα της ποιοτικής ανάλυσης που έχουμε κάθε χρόνο δεν είναι τυχαία. Είναι το άμεσο αποτέλεσμα όλων των παραπάνω –μεταξύ άλλων- παραγόντων. Για να καταλάβετε, η τιμή υπεροξειδίου είναι στο 1.7, η χαμηλότερη στην αγορά! Η μέτρηση του υπεροξειδίου δίχνει το βαθμό οξείδωσης του ελαιόλαδου, άρα η μικρή τιμή υπεροξειδίων σημαίνει ότι το λάδι θα μείνει φρέσκο περισσότερο από ένα λάδι με υψηλότερη τιμή. Αυτό είναι αρκετά σημαντικό καθώς πρέπει να γνωρίζουμε ότι το λάδι αλλοιώνεται με τον καιρό κυρίως εξαιτίας της έκθεσής του στο φως. Είμαστε τόσο περήφανοι για την υψηλή ποιότητα του Eliris, που αναγράφουμε σε κάθε μπουκάλι την ημερομηνία συγκομιδής και τα αποτελέσματα της ετήσιας ποιοτικής ανάλυσης.
NA: Τι είναι ο οργανικός τρόπος καλλιέργιας;
Θα μπορούσα να γράψω ολόκληρο βιβλίο πάνω σε αυτό. Με πολύ απλά λόγια, καλλιεργούμε οργανικά, επειδή δεν μας αρέσει να χρησιμοποιούμε χημικά λιπάσματα, παρασιτοκτώνα ή ζιζανιοκτόνα. Θέλουμε να αναπτύξουμε ένα βιώσιμο μοντέλο, το οποίο βελτιώνει αντί να καταστρέφει το έδαφος και μακροπρόθεσμα το οικοσύστημα. Πρόκειται πέρι παρανόησης ότι οργανικό σημαίνει δεν χρησιμοποιώ λιπάσματα ή δεν ελέγχω τα αργιόχορτα και τα παράσιτα. Για παράδειγμα, φυτεύουμε μπιζέλια και τριφύλλι, το οποίο μαζεύουμε και στη συνέχεια κομποστοποιούμε για να φτιάξουμε «πράσινη κοπριά». Με αυτόν τον τρόπο καταπνίγουμε τα αγριόχορτα, ενώ παράλληλα διατηρούμε την υγρασία του εδάφους. Δεν νιώθετε καλύτερα όταν γνωρίζετε ότι το ελαιόλαδό σας δεν περιέχει χημικά υπολείμματα και παράγεται σε αρμονία με τη φύση;



ΝΑ: Κατά τη γνώμη σας η Ελλάδα «γόνιμο» έδαφος για να ξεκινήσει κάποιος μια νέα επιχείρηση; Στην περίπτωσή σας αντιμετωπίσατε πολλά προβλήματα;
Σύμφωνα με τη δική μας και μόνο εμπειρία, η Ελλάδα δεν αποτελεί γόνιμο έδαφος για νέες επιχειρήσεις. Ειλικρινά, νιώσαμε σα να κολυμπάμε κόντρα στο ρεύμα! Παρόλα αυτά όπου υπάρχει θέληση, ο τρόπος βρίσκεται. Υπάρχουν πολλά εμπόδια στο δρόμο, αλλά αν αγαπάς πραγματικά αυτό που κάνεις και είσαι αποφασισμένος, θα βρεις τη λύση.
Χωρίς αμφιβολία η οικονομική κρίση έχει ρίξει το βάρος στην ιδιωτική πρωτοβουλία, όμως έχουμε δει πολύ ενθαρρυντικά βήματα και νέες εξαιρετικές επιχειρήσεις να δημιουργούνται από νέους και εμπνευσμένους ανθρώπους. Παρατηρείται μία γενική αλλαγή στάσης από το «δεν γίνεται» στο «γίνεται», από το «δεν πειράζει» στο «πειράζει», αν και ακόμα δεν λείπουν οι επιχειρήσεις που παραμένουν μη ανταγωνιστικές, όχι μόνο στην τιμή αλλά και στο service που προσφέρουν στους πελάτες τους. Και φυσικά υπάρχει το γνωστό πρόβλημα της γραφειοκρατίας!
ΝΑ: Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με την παραγωγή;
Πιστεύω ότι αν έχεις πάθος για κάτι είναι αναπόφευκτο να εμπλακείς μ’ αυτό με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Χωρίς να θέλω να ακουστώ πεσιμιστής, είναι απαραίτητο να το αγαπάς πραγματικά. Είναι τρόπος ζωής και υπάρχουν πολλές δύσκολες μέρες κατά τις οποίες χρειάζεται να έχεις αποφασιστικότητα και πίστη για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις.
Από τη μέρα που ξεκινήσαμε αυτό το εγχείρημα γνωρίσαμε κάποιους θαυμάσιους ανθρώπους. Η βοήθεια τους ήταν ανεκτίμητη και πραγματικά προτείνω στον καθένα να έρθει σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους. Όμως χρειάζεται προσοχή καθώς ο καθένας έχει την άποψη του και αν ακούς τους πάντες δεν θα κάνεις ποτέ τίποτα! Πρέπει να εμπιστεύεσαι το ενστικτό σου, να έχεις όραμα του τι θες να πετύχεις και ανάλογα να φιλτράρεις τις πληροφορίες που έρχονται στο δρόμο σου. Επίσης, μην περιμένεις την επιτυχία να έρθει εν μία νυκτί. Πρέπει να έχεις το κεφάλαιο και να το επενδύσεις σοφά μέχρι η επιχειρησή σου να έχει κέρδος. Και θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος ότι όσο… προετοιμασμένος κι αν είσαι, δεν μπορείς να ξέρεις εκ των προτέρων τις πραγματικές δυσκολίες αν δεν στρωθείς στη δουλειά. Σίγουρα δεν υπάρχει συνταγή επιτυχίας και πάντα υπάρχει και ο παράγον τύχη, όμως όπως προανέφερα αν πιστεύεις στον εαυτό σου, ξέρεις τι θες να πετύχεις και δουλέψεις σκληρά γι’ αυτό, είσαι σε καλό δρόμο.
ΝΑ: Το marketing παίζει σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα του τελικού προϊόντος;
Οπωςσδήποτε! Είναι πολύ βασικό κομμάτι της δουλειάς, εκτός και αν παράγεις για την οικογένεια και τους φίλους σου. Αρχικά, χρειάζεται να καταλάβεις ακριβώς ποια είναι η αγορά σου. Το brand σου πρέπει να μιλάει κατευθείαν στο αγοραστικό σου κοινό μέσα από τη συσκευασία, την τιμή, τα σημεία πώλησεις και τους τρόπους προώθησης της επιχείρησης. Δεν οφελεί να προσπαθείς να καλύψεις όλα τα γούστα. Μην χαλάς πολύτιμους πόρους για αυτούς που δεν πρόκειται ποτέ να αγοράσουν το προϊόν σου. Αντίθετα εστίασε στο πραγματικό αγοραστικό σου κοινό και μην διστάσεις να είσαι πολύ συγκεκριμένος στο marketing plan σου.
Μπορεί να φαίνεται ότι η αγορά είναι κορεσμένη από προϊόντα, εντούτοις βλέπουμε συνεχώς καινούργια προϊόντα να κάνουν την εμφάνισή τους. Είναι σημαντικό να διαφοροποιηθείς και να δημιουργήσεις ένα προϊόν που θα ξεχωρίσει από το πλήθος και θα το προσέξουν αυτοί στους οποίους απευθύνεσαι. Λέγοντας αυτό, θες να ξεχωρίζεις για τους σωστούς λόγους, γι’ αυτό όσο πιο απλά είναι τα μηνύματα που θες να επικοινωνήσεις, τόσο περισσότερη αίσθηση θα κάνει το προϊόν. Για να χτίσεις μακροχρόνιες σχέσεις, θα πρέπει να είσαι ειλικρινής, αυθεντικός και συνεπής.
ΝΑ: Πού μπορεί να προμηθευτεί κανείς το Eliris;
Το Eliris διατίθεται μέσω του website www.elirisgreece.com ή μέσω email. Επίσης, είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένα ξενοδοχεία και καταστήματα όπως το Selfridges στο Λονδίνο και το The Kupetz Eliseevs Food Hall στην Αγία Πετρούπολη. Τέλος, μπορείτε να απολαύσετε Eliris σε επιλεγμένα εστιατόρια. Eπισκεφτείτε το «Where to find» στο menu του website για περισσότερες πληροφορίες.
http://drama-tika.blogspot.gr/2014/01/eliris-olive-oil.html
Κείμενο: Ξένια Κεπενεκίδη

2 Μηνύματα στην ανάρτηση "..."Eliris " ένα ξεχωριστό προιόν απο τη Δράμα..!"

Frezia είπε...

Mπράβο στα παιδιά,είθε να παραδειγματιστούν
και άλλοι νέοι που αφήνουν τα κτήματα των γονιών τους
και πάνε στην πόλη για να... στελεχώσουν τη στρατιά των ανέργων.
Καλή επιτυχία!

tania είπε...

@Frezia
Καλώς ήλθες ,σε ευχαριστω για το σχολιο και την επίσκεψη ,μακάρι και άλλοι νέοι μας να μιμηθουν το παραδειγμα των παιδιών αυτων,το μελλον μας στηρίζεται σε αυτούς.!
Καλό Σ/Κ!

Δημοσίευση σχολίου

Labels

. Πολιτιστικά (1) Αγροτικά (1) Αθλητισμός (17) Αναδημοσιεύσεις (19) ανεξήγητα (2) Ανεργία (1) Αξιοθέατα (1) Αποφθέγματα (5) Αρχιτεκτονική (2) Άρωμα Γυναίκας (86) Άρωμα Γυναίκας εκθέσεις (2) Άρωμα Γυναίκας καλοκαίρι (2) Αυτοκίνητο (1) Βιβλίο (3) Βιογραφίες (24) Γεγονότα (5) γιορτες (2) Γλυκά (2) Γυναίκα (83) Γυναίκα μόδα (16) διαφήμιση (3) διαφθορά (2) Διάφορα (15) Δίδαγμα (1) Διδακτικές ιστορίες (9) Δράμα (9) Εγκληματικότητα (1) Έθιμα (11) Εθνικα Θέματα (3) Εκκλησία (4) Εκπαίδευση (2) Ελλάδα (21) Επετειακά (41) Επιστήμες (13) Επιστολές (2) Επιχειρηματικότητα (9) Εποχιακα (3) Εποχικα (6) Ερευνα (8) ερωτας (11) Έρωτας (22) Ευχές (7) ζώα (5) ζωγραφική (8) θεατρο (1) θρησκεία (24) θρησκεία παράδοση (40) ιντερνετ (2) ισότητα (1) Ιστορία (21) Ιστορία. Πολιτιστικά (28) ιστορίες (19) καιρός (1) Κινηματογράφος (8) Κοινωνία (20) κοινωνικα (99) κοινωνικά (16) Κομικς (2) Κόσμημα (2) Κόσμος (7) κράτος -φτώχεια (20) Κύπρος (4) Λογοτεχνία (6) Μακεδονία (2) Μικρά Ασία (8) Μόδα (1) Μουσική (40) Μύθοι (3) Μύθοι παραβολές (20) Μυθος (11) Μυστήρια (3) οδική ασφάλεια (1) οικογένεια (6) οικονομία (7) ομορφιά (2) ορυκτά (1) παιδεια (3) παιδι (8) Παραβολές (21) Παραβολή (1) παραδόσεις (2) Παράδοση (11) παραμύθια (6) Παραξενα (15) παροιμίες (2) πεζά (2) περιβάλλον (23) Ποίηση (36) πολιτική (14) Πολιτισμός (19) Πολιτιστικά (15) Πόντος (11) Πρόσωπα (2) προσωπικά (4) πτηνά (1) Ρατσισμός (1) σάτιρα (1) σάτιρα σχέσεις (4) σεξ (5) Σκέψεις (18) Σοφά λογια (4) στρατός (1) Συγκοινωνίες (1) Συναισθήματα (14) Σχέσεις (15) Ταινίες (1) Ταξίδια (7) Τέχνη (15) Τεχνολογία (4) τουρισμός (2) Υγεία (19) Υγεία -εναλλακτική θεραπεία (12) Υγεία-Διατροφή (25) Φιλοσοφία (84) φυσικά φαινόμενα (7) φωτογραφία (23) χαλάρωση (3) χαλάρωση θάλασσα (12) χιουμορ (33) χιούμορ (29) χομπυ (1) χορός (10) χριστούγεννα (6) ψυχολογία (14) Aξίες ζωής (7) Aρχαία Ελλάδα (12) Google (1) Mυστήρια (1) sex (1)