0 Γυναικεία δύναμη ..



Γυναικεία δύναμη στο TEDx Thessaloniki
από αριστερά: Belinda Parmar, Κατερίνα Σαρρή και Λήδα Καράμπελα
Λίγο πριν ανέβουν στη σκηνή του Ολύμπιον, τρεις κυρίες μιλάνε στο BHMA για τη θετική δύναμη του συν, την παρουσία των γυναικών στις επιχειρήσεις και το πώς ξεπερνάνε τις αποτυχίες
Το TEDx Thessaloniki επιστρέφει φέτος στο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης στις 13 Απριλίου με μία ακόμη ιδέα που αξίζει να διαδοθεί, τη «Δύναμη του Συν». Είναι η  θετική δύναμη  του να συνεργάζεσαι, να συνθέτεις, να συμμετέχεις, να συνυπάρχεις, η δύναμη να συνεχίζεις, ακόμα και όταν όλα γύρω σου μοιάζουν σκοτεινά και μάταια. Αυτή τη θετική διάθεση για προσπάθεια, επιτυχία και πρόοδο σκοπεύουν να ενισχύσουν με τις ομιλίες τους μπροστά στο κοινό τρεις κυρίες, δύο ελληνίδες και μία βρετανίδα, που υποστηρίζουν καθημερινά το δικαίωμα των γυναικών στη
δημιουργία.

Οι Μπελίντα Παρμάρ, Κατερίνα Σαρρή και Λήδα Καράμπελα μίλησαν στη ΒΗΜΑdonna για την προσπάθεια αποκλεισμού της γυναίκας από την τεχνολογία, την κατάσταση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, αλλά και το πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια που βάζουμε οι ίδιοι στον εαυτό μας.

 Μπελίντα Παρμάρ - Μετά από 18 χρόνια σε μερικές από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές στον κόσμο, ένιωθε απογοήτευση για τον τρόπο που οι εταιρείες προωθούν προϊόντα τεχνολογίας στο γυναικείο φύλο, αλλά και γιατί οι γυναίκες δεν στρέφονται σε καριέρες στο χώρο της τεχνολογίας ή δεν εξελίσσονται σε αυτές μετον ίδιο τρόπο. Έτσι το 2010 ίδρυσε τον οργανισμό Lady Geek, ο οποίος έχει ως στόχο να αλλάξει τα δεδομένα . Σήμερα η Lady Geek συνεργάζεται με εταιρείες όπως η Vodafone, η Microsoft, η Nokia, η Kaspersky και η Sony ενώ το Red Magazine έδωσε στη Lady Geek τον τίτλο της «Best Breakthrough Internet Company».

Ποια είναι τα κυριότερα στερεότυπα που υπάρχουν για τη σχέση των γυναικών με την τεχνολογία; Οι εταιρείες τεχνολογίας νομίζουν πως αγαπάμε μόνο τα ροζ και μικροσκοπικά gadgets, αλλά αυτό δεν συμβαίνει με όλες μας. Η αλήθεια είναι ότι 4 στα 10 αντικείμενα τεχνολογίας αγοράζονται από γυναίκες και δεν αναφέρομαι σε πλυντήρια και ψυγεία, αλλά σε κινητά τηλέφωνα και κονσόλες παιχνιδιών. Οι εταιρείες αφήνουν ανεκμετάλλευτες τις τεράστιες οικονομικές δυνατότητες που μπορούμε να τους προσφέρουμε.

Ισχύει ότι οι άντρες κατέχουν τις περισσότερες θέσεις δουλειάς σε εταιρείες τεχνολογίας και video games; Θα το αλλάξει αυτό η νέα γενιά; Στη Δυτική Ευρώπη, οι γυναίκες κατέχουν μόλις 1 στις 5 θέσεις σε τέτοιες εταιρείες και συχνά ούτε καν μία. Τα κορίτσια νομίζουν ότι αυτοί που δουλεύουν εκεί είναι σπασίκλες χωρίς ζωή. Θα πρέπει να μετατρέψουμε τις εταιρείες αυτές σε μέρη που οι γυναίκες θα ονειρεύονται να δουλεύουν. Αν όμως η κοινωνία, η κυβέρνηση και οι επιχειρήσεις δεν ασχοληθούν με το ζήτημα, τότε δυστυχώς είναι απίθανο ο επόμενος Μαρκ Ζούκερμπεργκ να είναι γυναίκα.

Πώς μπορούν οι εταιρείες τεχνολογίας να κάνουν τα προιόντα τους περισσότερο ενδιαφέροντα για τις γυναίκες μέσα από το μάρκετινγκ; Θα πρέπει να εστιάσουν σε τρία πράγματα: αυθεντικότητα, επιβεβαίωση, συναίσθημα. Αυτό είναι που θέλουν οι γυναίκες. Ενα εξαιρετικό παράδειγμα είναι αυτή η διαφήμιση της Google Chrome.

Τι συμβουλές θα δίνατε λοιπόν σε όσες θέλουν να αποκτήσουν μια καριέρα στην τεχνολογία ή στα video games; Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα δημιουργικό τομέα με πολύ καλές οικονομικές απολαβές. Ειδικά αν ασχοληθούν με συγγραφή κώδικα, γίνουν «coders» δηλαδή, θα έχουν μεγάλη ζήτηση. Και φυσικά τις καλώ να συμμετέχουν στο Lady Geek!

 Κατερίνα Σαρρή – Πανεπιστημιακός, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, που έχει αφιερώσει την ακαδημαϊκή της έρευνα και δράση στη μελέτη της επιχειρηματικότητας και ειδικότερα της γυναικείας επιχειρηματικότητας, με την οποία ασχολείται με συνέπεια την τελευταία εικοσαετία.

Εν μέσω κρίσης, σε ποιο σημείο θα λέγατε πως βρίσκεται η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα; Οι γυναίκες υστερούν σε σχέση με τους άνδρες σε ότι αφορά την επιχειρηματικότητα, ακόμη και μετά τη βελτίωση των κοινωνικών στερεοτύπων και τον εκσυγχρονισμό τους. Παρ’ όλη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και το εχθρικό περιβάλλον στο οποίο καλούνται να αγωνιστούν και να λειτουργήσουν άνδρες και γυναίκες επιχειρηματίες σήμερα στη χώρα μας,  τα στοιχεία που αφορούν στην επιχειρηματικότητα αρχικών σταδίων είναι ενθαρρυντικά. Σύμφωνα με αποτελέσματα πρόσφατα δημοσιευμένης  έρευνας του ΙΟΒΕ για την Ελλάδα το 2010-2011, παρατηρήθηκε αύξηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας κατά 3,5% περίπου, κατατάσσοντας την στην 4η υψηλότερη θέση ανάμεσα στις «πλούσιες» χώρες του πλανήτη. Το ένα τρίτο αυτών αφορούσε γυναίκες.

Ποιοι είναι οι τομείς στους οποίους οι γυναίκες επιχειρηματίες μπορούν πραγματικά να κάνουν θαύματα; Θα λέγατε πως δεν ταιριάζουν κάποιοι τομείς στο γυναικείο φύλο ή αυτό είναι μύθος; Θεωρώ ότι γυναίκες και άνδρες μπορούν να είναι εξίσου καλοί επιχειρηματίες. Γεγονός είναι, ότι οι γυναίκες, όταν οι άνδρες τους το επιτρέψουν, μπορούν πραγματικά να κάνουν θαύματα. Όπως και οι άνδρες, όταν οι γυναίκες τους στηρίζουν. Το κακό είναι ότι το πρώτο είναι το ζητούμενο ενώ το δεύτερο θεωρείται δεδομένο. Σε ότι αφορά συγκεκριμένους τομείς δραστηριότητας, γενικά θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς ότι τα επιμέρους αντικείμενα επιχειρηματικής ενασχόλησης έχουν να κάνουν με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, τις δεξιότητες και τις ικανότητες του κάθε ατόμου ανεξάρτητα από το φύλο. Δεν υπάρχουν τομείς που ταιριάζουν ή δεν ταιριάζουν στις γυναίκες ή στους άνδρες αντίστοιχα. Υπάρχουν καλές και όχι καλές επιχειρηματικές ιδέες που μετεξελίσσονται ή όχι σε υγιείς, κερδοφόρες επιχειρήσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι λόγω των κοινωνικών στερεοτύπων και αντιλήψεων αλλά και της φύσης μας κάποιοι τομείς παρουσιάζουν λιγότερα εμπόδια εισόδου για τις γυναίκες από ότι άλλοι.

Εχουν εφαρμοσθεί πολιτικές για την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια; Στη χώρα μας έχουν εφαρμοστεί κατά καιρούς πολιτικές στήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας, κυρίως μέσα από διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα. Δυστυχώς όμως, οι περισσότερες από αυτές έχουν λειτουργήσει αποσπασματικά, χωρίς συνέπεια και συνέχεια και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα τους ήταν πολύ περιορισμένα. Αυτό που λείπει σήμερα είναι ένα μοντέλο που να συσχετίζει, την προσωπικότητα, τα κίνητρα, το ευρύτερο και το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον των γυναικών με την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Με αυτόν τον τρόπο θα να γίνει αποτελεσματικός σχεδιασμός αλλά και εφαρμογή  κοινωνικών προγραμμάτων, εκπαίδευσης, συμβουλευτικής, πολιτικών δικτύωσης, άμβλυνσης των κοινωνικών στερεοτύπων και γενικότερα πολιτικών στήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Τι θα λέγατε στις γυναίκες που σκέφτονται να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση σήμερα; Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο σωστός σχεδιασμός του εγχειρήματος και ας πάρει χρόνο, γιατί όση δύναμη, ενέργεια πόνο, χρήματα και κόπο χρειάζεται μια επιχείρηση για να στηθεί,  άλλα τόσα χρειάζεται για να διαλυθεί!



Λήδα Καράμπελα – Είναι Corporate Reputation Strategist και Leadership Coach και θα μιλήσει στο TEDxThessaloniki για το πλεονέκτημα της ευτυχίας και της θετικής ψυχολογίας. Αναγνωρίζοντας το πάθος της για τους ανθρώπους και τον τρόπο με τον οποίο αυτοί συνδέονται, βοηθάει τους πελάτες της να δουν με καθαρότερο μυαλό μια σειρά από σημαντικά ζητήματα της διοίκησης που τους απασχολούν.



Οι έλληνες περνάνε σίγουρα μία από τις δυσκολότερες περιόδους λόγω οικονομικής κρίσης και της συνεχούς υπενθύμισης ότι «τίποτα δεν πάει καλά». Ποιες είναι οι μικρές κινήσεις που μπορούν να κάνουν στην καθημερινή τους ζωή για να το ξεπεράσουν αυτό; Δεν μου αρέσουν οι «συνταγές» γιατί ο καθένας μας έχει τα δικά του κριτήρια. Ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του καθένα μας, απλά θα ήταν ίσως χρήσιμο να δούμε την οπτική μας γωνία για ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Εχουμε στόχους; Εστω μικρούς και κοντινούς; Οι μικρότεροι είναι πάντα καλύτεροι από την παντελή έλλειψη στόχων. Eχουμε ανθρώπους που μπορούν να μας βοηθήσουν;  Το να μοιράζεσαι είναι μέρος της ανθρώπινης εμπειρίας ενώ ταυτόχρονα ελαττώνει την αίσθηση της μοναξιάς και απομόνωσης. Εγκαταλείπουμε τους στόχους που είναι ανέφικτοι; Στο τέλος της διαδρομής μας, υπάρχει μια πολύ λεπτή διαχωριστική γραμμή μεταξύ της παραίτησης και της εξυπνάδας. Εχουμε εναλλακτικά σενάρια;  Όσο και αν το πεπρωμένο, η τύχη και το “κισμέτ” είναι κοινά αποδεκτά, ας κάνουμε κάτι για να πάρουμε τον έλεγχο στα χέρια μας. Και ας μην ξεχναμε οτι το χιούμορ είναι η άλλη πλευρά του νομίσματος, όσο άσχημα ή δύσκολα κι αν φαίνονται τα πράγματα. Πάντα θα υπάρχει ένας άλλος τρόπος – απλά χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να τον δούμε. Τελος, ας δώσουμε στον εαυτό μας την άδεια να “κοπούμε” στις εξετάσεις μας – αυτό θα μας διδάξει πως να σηκωθούμε  και να πάμε παρακάτω.

Στην Ελλάδα της ευμάρειας επιτυχία σήμαινε πολλά λεφτά και υλικά αγαθά. Τώρα που λεφτά και αγαθά δεν υπάρχουν, πιστεύεται πως η επιτυχία έχει επαναπροσδιοριστεί; Η επιτυχία νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι πάντα υποκειμενική. Οσο αφήνουμε τρίτους να επιβάλλουν τα δικά τους κριτήρια στη ζωή μας, έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να μην κάνουμε αυτά που πραγματικά μας γεμίζουν και δίνουν νόημα στη ζωή μας. “Επίτευγμα” είναι μια διαφορετική έννοια – και χωρίς να νιώθουμε την περηφάνια των όσων καταφέραμε, τι νόημα θα είχαν τα χρήματα;

Ποια είναι η θέση της Θετικής Ψυχολογίας σε όλα αυτά; Ισως ακούγεται οξύμωρο σε κάποιους με όλα αυτά που συμβαίνουν. Η θεωρία ξεκίνησε στη δεκαετία του ’60 από ψυχολόγους που μελετούσαν παιδιά που ήταν εκτεθειμένα σε περιβάλλον υψηλού κινδύνου. Τα παιδιά που αναπτύσσονταν ομαλά παρ’ όλες τις αντιξοότητες ήταν ανθεκτικά στο στρες και ήταν αυτά που τελικά μεγάλωναν και έκαναν κάτι πολύ καλύτερο στη ζωή τους από τους υπόλοιπους “επιζώντες”. Οι πιο δύσπιστοι είναι έτοιμοι να σχολιάσουν. Πώς είναι δυνατόν να βάλεις φρένο στις σκέψεις και συναισθήματά σου και να μείνεις ανεπηρέαστος από την σκοτεινή πλευρά της δυσκολίας και της αποτυχίας; Και πώς μπορείς να ανακάμψεις όταν συμβαίνει κάτι κακό; Περισσότερο από την εκπαίδευση, την εμπειρία, τη γνώση και το μορφωτικό επίπεδο, ο βαθμός ανθεκτικότητας και ανάκαμψης ενός ανθρώπου καθορίζει ποιος θα πετύχει ή όχι. Αυτό ισχύει εξίσου για καρκινοπαθείς, αθλητές Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και απλούς ανθρώπους στη καθημερινότητα τους.

Οι γυναίκες και οι άντρες αντιμετωπίζουν διαφορετικά την αποτυχία και τα εμπόδια; Δεν θεωρώ ότι το φύλο, η θρησκεία, το χρώμα και τόσα άλλα χαρακτηριστικά είναι πιο σημαντικά από την εμπειρία, την ωριμότητα, τη καλλιέργεια, τη προσωπικότητα και τις προσωπικές μας αξίες. Υπάρχουν ικανοί και ανίκανοι, έξυπνοι και ηλίθιοι, και όλες οι ακραίες κατηγοριοποιήσεις. Αλλά, άντρες εναντίον γυναικών ή και το ανάποδο; Αυτό εξαρτάται από το πώς θέλει να το δει ο καθένας!

No Response to "Γυναικεία δύναμη .."

Δημοσίευση σχολίου

Labels

. Πολιτιστικά (1) Αγροτικά (1) Αθλητισμός (17) Αναδημοσιεύσεις (19) ανεξήγητα (2) Ανεργία (1) Αξιοθέατα (1) Αποφθέγματα (5) Αρχιτεκτονική (2) Άρωμα Γυναίκας (86) Άρωμα Γυναίκας εκθέσεις (2) Άρωμα Γυναίκας καλοκαίρι (2) Αυτοκίνητο (1) Βιβλίο (3) Βιογραφίες (24) Γεγονότα (5) γιορτες (2) Γλυκά (2) Γυναίκα (83) Γυναίκα μόδα (16) διαφήμιση (3) διαφθορά (2) Διάφορα (16) Δίδαγμα (1) Διδακτικές ιστορίες (9) Δράμα (9) Εγκληματικότητα (1) Έθιμα (11) Εθνικα Θέματα (3) Εκκλησία (4) Εκπαίδευση (2) Ελλάδα (21) Επετειακά (42) Επιστήμες (13) Επιστολές (2) Επιχειρηματικότητα (9) Εποχιακα (3) Εποχικα (6) Ερευνα (8) ερωτας (11) Έρωτας (22) Ευχές (7) ζώα (6) ζωγραφική (8) θεατρο (1) θρησκεία (24) θρησκεία παράδοση (40) ιντερνετ (2) ισότητα (1) Ιστορία (21) Ιστορία. Πολιτιστικά (28) ιστορίες (19) καιρός (1) Κινηματογράφος (8) Κοινωνία (20) κοινωνικα (99) κοινωνικά (16) Κομικς (2) Κόσμημα (2) Κόσμος (7) κράτος -φτώχεια (20) Κύπρος (4) Λογοτεχνία (6) Μακεδονία (2) Μικρά Ασία (8) Μόδα (1) Μουσική (40) Μύθοι (3) Μύθοι παραβολές (20) Μυθος (11) Μυστήρια (3) οδική ασφάλεια (1) οικογένεια (6) οικονομία (7) ομορφιά (2) ορυκτά (1) παιδεια (3) παιδι (8) Παραβολές (21) Παραβολή (1) παραδόσεις (2) Παράδοση (11) παραμύθια (6) Παραξενα (15) παροιμίες (2) πεζά (2) περιβάλλον (23) Ποίηση (36) πολιτική (14) Πολιτισμός (19) Πολιτιστικά (15) Πόντος (11) Πρόσωπα (2) προσωπικά (4) πτηνά (1) Ρατσισμός (1) σάτιρα (1) σάτιρα σχέσεις (4) σεξ (5) Σκέψεις (18) Σοφά λογια (4) στρατός (1) Συγκοινωνίες (1) Συναισθήματα (14) Σχέσεις (15) Ταινίες (1) Ταξίδια (7) Τέχνη (15) Τεχνολογία (4) τουρισμός (2) Υγεία (19) Υγεία -εναλλακτική θεραπεία (12) Υγεία-Διατροφή (25) Φιλοσοφία (84) φυσικά φαινόμενα (7) φωτογραφία (23) χαλάρωση (3) χαλάρωση θάλασσα (12) χιουμορ (33) χιούμορ (30) χομπυ (1) χορός (10) χριστούγεννα (6) ψυχολογία (14) Aξίες ζωής (7) Aρχαία Ελλάδα (12) Google (1) Mυστήρια (1) sex (1)