H ζωγράφος των ζωγραφιστών φορεµάτων µε βιοµηχανικά χρώµατα που έκαναν θραύση στην Ευρώπη και έφτασαν έως τα Οσκαρ του Λος Αντζελες, η Πέπη Σβορώνου έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 77 ετών, ύστερα από πολύχρονη ταλαιπωρία µε την υγεία της. Ο σύζυγός της, επίσης γνωστός ζωγράφος και πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ Δηµοσθένης Κοκκινίδης, οι συγγενείς και η εικαστική οικογένεια θα της πουν το τελευταίο αντίο αύριο στις 11 το πρωί στο νεκροταφείο Παιανίας.
Ο θάνατος της Πέπης Σβορώνου ήρθε λίγους µήνες µετά την τελευταία της έκθεση και µία από τις σηµαντικότερες της ζωής της, καθώς ήταν µαζί µε τον σύντροφό της στη ζωή και στην τέχνη, Δηµοσθένη Κοκκινίδη. "Πενήντα χρόνια µαζί στην τέχνη", ονοµαζόταν η έκθεση, στο Μουσείο Μπενάκη, (Δεκέµβριος 2010-Φεβρουάριος 2011), που µας ξαναθύµισε τα φοβερά τους φορέµατα που έγιναν ανάρπαστα στη δεκαετία του ΄60 από τις κυρίες της εποχής, από την Ελένη Βλάχου και τη πριγκίπισσα Σοφία έως την Ειρήνη Παπά και τη Μισέλ Μοργκάν, και που γέµισαν τα εξώφυλλα περιοδικών (Εικόνες, Ταχυδρόµος, Γυναίκα...). Γεννηµένη το 1934 στον Πειραιά, γόνος µεγαλοαστικής οικογένειας, µετά τις σπουδές της στην ΑΣΚΤ, όπου γνωρίστηκε µε τον Δ. Κοκκινίδη, η Πέπη Σβορώνου ειδικεύτηκε στην Ιταλία, µαζί µε τον σύντροφό της, στον σχεδιασµό υφασµάτων
Το ζευγάρι συνδέθηκε µε ντιζάινερ και εντρύφησε στα νεωτερικά ρεύµατα. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνεργάστηκαν µε τον Οργανισµό Ελληνικής Χειροτεχνίας, αλλά δραστηριοποιήθηκαν επί µια εικοσαετία στον σχεδιασµό φορεµάτων. Σ΄ αυτά διασταυρώθηκαν η δωρικότητα και ο ορθολογισµός του Κοκκινίδη και ο εξπρεσιονισµός και η ποίηση του χρωστήρα της Σβορώνου. Το 1975 στράφηκε αποκλειστικά στη ζωγραφική, διατηρώντας το ύφασµα σαν υλικό, αναπτύσσοντας πάνω του ζωγραφικές εικόνες ή προσθέτοντας άλλα υλικά, όπως χαρτί και ξύλο. Στη συνέχεια προχώρησε σε λάδια. Στα έργα της κυριαρχούν µορφές ανθρώπων και ζώων, σε χώρους ονειρικούς, πλαίσιο αφηρηµένου εξπρεσιονισµού και χρώµα πάντα τολµηρό.
Δ. Ρουµπούλα
πηγη
No Response to "Η Ζωγράφος των Ζωγραφιστών Φορεμάτων"
Δημοσίευση σχολίου