Οι ερευνητές απο το πανεπιστήμιο Γιβασκίλα της Φιλανδίας χρησιμοποίησαν ειδικά τεστ προσωπικότητας για να χωρίσουν τους εθελοντές σε πέντε βασικούς τύπους,και κατόπιν μελέτησαν τον τρόπο που χόρευαν τα μέλη κάθε ομάδας ,σε διαφορετικά είδη μουσικής.
Ανακάλυψαν λοιπόν οτι:
1)Τα "εξωστρεφή άτομα¨" κινούνταν στο μεγαλύτερο μέρος της πίστας ,κουνώντας συχνά έντονα και υπερβολικά το κεφάλι και τα χέρια τους...
Τα ''νευρικά άτομα" πραγματοποιούσαν απότομες και σπασμωδικές κινήσεις των ποδιών και των χεριών τους.
Τα "ανοιχτόμυαλα άτομα" έκαναν περισσότερο ρυθμικές κινήσεις πάνω-κάτω ,ενω δεν χρησιμοποιούσαν τόσο μεγάλο μέρος της πίστας όσο οι υπόλοιποι τύποι.
Τα" συγκαταβατικά άτομα "έκαναν γενικά ομαλές κινήσεις ,κινούνταν σε ολόκληρη την πίστα κουνώντας ρυθμικά τα χέρια τους.
Τέλος τα "ευσυνείδητα η' πειθαρχικά άτομα"κινούνταν στην πίστα περισσότερο απο όλους τους υπόλοιπους ,και τα χέρια τους απλώνονταν μακρύτερα απο το σώμα τους.
Χάρη στα ειδικά τεστ ,οι επιστήμονες επέλεξαν 60 απο τους 900 εθελοντές που ήθελαν να συμμετάσχουν στην έρευνα,και αυτό γιατί ήθελαν άτομα που να έχουν πιο έντονα χαρακτηριστικα απο τους πέντε βασικούς τύπους προσωπικότητας.
Κατόπιν ζητήθηκε σε κάθε ενα απο τα επιλεγμένα άτομα να χορέψει 30 διαφορετικά κομμάτια ,απο έξι είδη μουσικής ροκ-τέκνο,λάτιν τζαζ φανκ,ποπ.
Κάμερες υψηλής ανάλυσης κατέγραψαν τις κινήσεις των εθελοντών και στη συνέχεια αυτές αναλύθηκαν με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων σε υπολογιστή.
Εκτός απο τα προαναφερθέντα γενικά χαρακτηριστικά που παρουσίασαν οι πέντε τύποι προσωπικοτήτων ,οι επιστήμονες εντόπισαν και διαφορές ανάλογα με το είδος χορού.
Τα εξωστρεφή άτομα" παρουσίαζαν εντονότερα την χαρακτηριστική κίνηση μπρος πίσω του κεφαλιού στα ροκ κομάτια .
Στη μουσική τέκνο τα 'ανοιχτόμυαλα άτομα"κουνούσαν ρυθμικότερα τα χέρια και τα πόδια τους .
Τα "συγκαταβατικά άτομα" κινούνταν με μεγαλύτερη αυτοπεποιθηση στα λάτιν κομμάτια ,ενώ τα πειθαρχικά άτομα"περιόριζαν την κινησή τους στην πίστα όταν ΄ακουγαν τέκνο μουσική.
Η ροκ μουσική τέλος ,ηταν η μόνη που έβγαζε τα "νευρωτικά άτομα"απο το "καβούκι τους ,επιτρέποντάς τους να κάνουν πιο ελεύθερες κινήσεις και οχι απότομες και σπαμωδικές.
Η Μισέλ Γκρόουβς, της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού επισημαίνει οτι πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, επειδή κατα το παρελθον έχουν υπάρξει ανάλογες που συνέδεαν την κίνηση με τη προσωπικότητα ,αλλά ποτε δεν είχε γίνει η σύνδεση με τον χορό.
Επισημαίνεται ωστόσο ,οτι οι επαγγελματίες χορευτές εκπαιδεύονται στο να εκφράζουν τα συναισθήματά τους χωρίς να αποκαλύπτουν την προσωπικότητά τους μέσα απο το χορό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου